Monitory 16:9 nie są wystarczająco szerokie? Patrząc jeszcze szerzej z ultraszeroki? Monitor o rozdzielczości 3440 x 1440 może być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem, ale jest kilka rzeczy, o których powinieneś wiedzieć, zanim wejdziesz na całość.
Rozdzielczość 3440 x 1440 ma ultraszeroki współczynnik proporcji 21:9. Ta rozdzielczość i rozdzielczość 2560 x 1080 to dwie najczęstsze ze współczynnikiem proporcji 21:9. Jest znacznie szerszy niż popularny współczynnik proporcji 16:9, który ma większość dzisiejszych monitorów. Rozdzielczość 3440 x 1440 jest o 29,3% szersza niż jej odpowiednik 2560 x 1440.
Czy to 4K?
Nie. Nie należy jej mylić z rozdzielczością 3840 × 2160, oficjalnie określaną jako 4K. Chociaż liczby na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. To całkiem daleko.
Rozdzielczość 3440 x 1440 zawiera 4 953 600 pikseli, podczas gdy rozdzielczość 4K ma 8 294 400 pikseli. To różnica 50,4% lub 3 340 800 pikseli! Ponadto 4K ma współczynnik proporcji 16:9, a nie 21:9.
3440×1440 do gier
Jest to dość niejasna rozdzielczość i rzadko spotykana w grach. Nie oznacza to, że nie można ich znaleźć, ale tylko kilka monitorów o wysokich częstotliwościach odświeżania z tą rozdzielczością. Poza tym są dość drogie. Powiedziawszy to. Niesamowicie wciągają Cię w grę, zwłaszcza jeśli wybierzesz zakrzywioną.
Monitor | Rozmiar | Płyta | Synchronizacja adaptacyjna | Zagęszczenie pikseli | Częstotliwość odświeżania |
---|---|---|---|---|---|
Acera Predatora X35 | 35″ | VA | G-Sync HDR | 107 PPI | 200 Hz |
AOC AG353UCG | 35″ | VA | G-Sync HDR | 107 PPI | 200 Hz |
ASUS XG35VQ | 35″ | VA | G-Sync HDR | 107 PPI | 200 Hz |
LG34GK950F | 34″ | IPS | FreeSync 2 | 110 PPI | 144 Hz |
Jeśli chcesz taki do gier, pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć, jest to, czy Twoja obecna karta graficzna poradzi sobie ze wzrostem liczby pikseli. Jeśli tak się nie stanie, otrzymasz większy monitor, ale nierówne, nijakie wrażenia z gry.
Sprawdź testy wydajności swojej karty w tej rozdzielczości, aby zorientować się, w co się pakujesz. Uderzenie w liczbę klatek na sekundę będzie również zależeć od rzeczywistej gry i oczywiście ustawień. Utrzymując spójność specyfikacji systemowych i ustawień w grze oraz porównując je, możemy zorientować się, jaki wpływ może to mieć.
Na przykład, uaktualniając rozdzielczość z 2560 x 1440 do 3440 x 1440 i używając gry Rise of the Tomb Raider do testów porównawczych, można zaobserwować spadek średniej liczby klatek na sekundę ze 114 do 94 klatek na sekundę. To spadek o 17,5% – zdecydowanie znacząca kwota. Dlatego miej oko na swoją kartę graficzną, aby uniknąć frustracji w przyszłości.