Wiedźmin to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych fantastycznych serii w polskiej kulturze. Cykl opowiadań i powieści autorstwa Andrzeja Sapkowskiego zdobył rzesze fanów, a ekranizacje w postaci gier wideo i serialu Netflixa jedynie umocniły pozycję tego uniwersum. Nic więc dziwnego, że fani z niecierpliwością wyczekują każdej nowej produkcji osadzonej w tym świecie. Jedną z nich jest animacja Wiedźmin: Rodowód krwi, której akcja rozgrywa się przed wydarzeniami znanymi z gier i książek.
Fabuła Wiedźmina: Rodowodu krwi
Animacja opowiada historię młodego wiedźmina Geralta, który dopiero rozpoczyna swoją ścieżkę w tym zawodzie. Poznajemy go jako ambitnego adepta wiedźmińskiego rzemiosła, pragnącego zdobyć jak najwięcej umiejętności i doświadczenia. Jego mentorem jest Vesemir, starszy wiedźmin pełniący rolę nauczyciela młodszych adeptów. To właśnie on wprowadza Geralta w tajniki zawodu i uczy go zasad obowiązujących wiedźminów. Na drodze Geralta staje tajemnicza czarodziejka Tetra, z którą łączy go głęboka więź. Wspólnie będą musieli stawić czoła złowrogim siłom czyhającym w mrocznych zakamarkach ich świata.
Początki Geralta jako wiedźmina
Jako młody adept Geralt dopiero uczy się fachu wiedźmina. Zmaga się z wymagającymi treningami, próbuje opanować trudną sztukę walki i poznaje tajniki wiedźmińskiego rzemiosła. Jego relacja z Vesemirem ewoluuje z surowego mistrz-uczeń w bardziej partnerską, choć wciąż opartą na szacunku dla starszego kolegi. Geralt zyskuje pewność siebie i umiejętności, by w końcu samodzielnie wyruszyć w świat na swoje pierwsze wiedźmińskie zadania.
Geneza relacji Geralt-Vesemir
Vesemir jako starszy wiedźmin pełni wobec Geralta rolę mentora i przewodnika. Z początku ich relacje mają charakter surowych, wymagających lekcji mistrza i ucznia. Jednak w miarę rozwoju fabuły ich więź staje się głębsza i bardziej partnerska. Razem stawiają czoła niebezpieczeństwom, ucząc się na wzajem od siebie. Vesemir dostrzega w Geralcie ogromny potencjał i stara się go wykształcić na jak najlepszego wiedźmina, choć nie szczędzi mu trudnych i wymagających lekcji.
Główni bohaterowie animacji
Geralt z Rivii
Geralt to główny bohater animacji, w której poznajemy go jako młodego adepta sztuki wiedźmińskiej. Jest ambitny i zdeterminowany, by stać się jak najlepszym wiedźminem. Zmaga się z trudnym treningiem pod okiem Vesemira, zdobywając umiejętności i pewność siebie. Jego relacja z Vesemirem ewoluuje od surowych lekcji do partnerstwa i wzajemnego szacunku. Geralt zyskuje doświadczenie i umiejętności, by wyruszyć w świat na swoje pierwsze wiedźmińskie przygody.
Vesemir
Vesemir jest starszym wiedźminem, pełniącym rolę mentora i nauczyciela Geralta. Początkowo ich relacja opiera się na surowej dyscyplinie mistrza i ucznia. Jednak z czasem ewoluuje w głębszą więź opartą na wzajemnym szacunku. Vesemir dostrzega potencjał Geralta i pragnie wykształcić z niego jak najlepszego wiedźmina, nie szczędząc trudnych lekcji. Jest dla niego autorytetem i przewodnikiem po tajnikach wiedźmińskiego rzemiosła.
Tetra
Tetra to tajemnicza czarodziejka, z którą łączy Geralta głęboka więź. Stanowi dla niego wsparcie i zrozumienie, a ich relacja zdaje się wykraczać poza zwykłą przyjaźń. Tetra okazuje się kluczowym sojusznikiem Geralta i Vesemira w walce z ciemnymi mocami. Jej rola i motywacje nie są do końca jasne i stanowią jedną z zagadek fabuły animacji.
Akcja animacji osadzona w uniwersum Wiedźmina
Wydarzenia poprzedzające grę Wiedźmin
Animacja rozgrywa się w czasach, gdy Geralt był jeszcze młodym adeptem wiedźmińskiego rzemiosła. Daje to ogromne możliwości pokazania wydarzeń z jego życia sprzed akcji znanej z gier. Widzowie mogą poznać początki Geralta, jego treningi, pierwsze zadania i dojrzewanie jako wiedźmina. Twórcy mają tu dużą dowolność w kreowaniu wątków, byleby nie wkraczały w sprzeczność z wydarzeniami przedstawionymi w grach i książkach.
Poznanie postaci znanych z gier
W animacji, obok Geralta, pojawiają się także inne postacie znane fanom z gier - przede wszystkim Vesemir. Widzowie mogą prześledzić genezę ich relacji, zanim ta przybrała kształt znany z produkcji CD Projektu RED. Pojawia się także tajemnicza czarodziejka Tetra, która wydaje się odgrywać ważną rolę w losach Geralta. Dla fanów uniwersum to fascynująca okazja do poznania początków dobrze znanych postaci.
Rozbudowanie świata przedstawionego
Osadzenie fabuły animacji we wczesnym okresie życia Geralta pozwala twórcom rozbudować i pogłębić świat przedstawiony znany z innych produkcji osadzonych w uniwersum Wiedźmina. Możliwe jest pokazanie nowych miejsc, ras, frakcji i wydarzeń historycznych, o których nie było mowy w grach i książkach. Z pewnością zainteresuje to fanów pragnących jak najpełniej poznać ten bogaty fantastyczny świat.
Animacja jako prequel gier o Geralcie

Wyjaśnienie wydarzeń sprzed gier
Umiejscowienie akcji animacji w okresie młodości Geralta pozwala na przedstawienie i wyjaśnienie wielu wydarzeń, które miały miejsce przed czasami pokazanymi w grach studia CD Projekt RED. Widzowie mogą poznać historie i tajemnice kryjące się za postaciami i wydarzeniami znanymi z gier. Jest to fascynująca okazja do zagłębienia się w przeszłość tego bogatego uniwersum.
Poznanie postaci znanych z gier
Animacja koncentruje się przede wszystkim na młodym Geralcie, ale występują w niej także inne znane z gier postacie jak Vesemir czy Tetra. Pozwala to lepiej zrozumieć i poznać te postacie, obserwując wczesny etap ich historii. Twórcy mają tu duże możliwości pogłębienia i rozwinięcia osobowości i motywacji bohaterów znanych fanom, ale dotąd nie do końca poznanych.
Rozbudowanie świata przedstawionego
Akcja animacji dzieje się na długo przed wydarzeniami z gier, co pozwala na pokazanie wielu nowych elementów dotyczących świata, w którym osadzone jest to uniwersum. Twórcy mają okazję zaprezentować nowe lokacje, frakcje, istoty i wydarzenia historyczne, nie ograniczając się tylko do tego, co fani już znają. Z pewnością wzbogaci to świat Wiedźmina znany z gier.
Projekt Netflixa osadzony w uniwersum Andrzeja Sapkowskiego
Oparte na książkach pisarza
Mimo iż animacja stanowi prequel do gier, to jej akcja i fabuła osadzone są w świecie stworzonym przez pisarza Andrzeja Sapkowskiego. Dzięki temu produkcja czerpie garściami z bogatego materiału źródłowego w postaci sagi wiedźmińskiej. Twórcy mogą swobodnie sięgać do motywów, postaci i wydarzeń znanych z książek przy kreowaniu opowieści o początkach Geralta.
Wierność kanonowi uniwersum
Netflix deklaruje, że fabuła animacji będzie wierna kanonowi uniwersum stworzonego przez Sapkowskiego. Oznacza to poszanowanie źródłowego materiału i ograniczenie zmian czy modyfikacji znanych elementów tego bogatego świata. Dla fanów sagi jest to gwarancja, że animacja nie zaburzy spójności całości, a jedynie wypełni luki i doda nowe wątki w zgodzie z duchem oryginalnych książek.
Zainteresowanie dla fanów serii
Projekt animacji wyraźnie wpisuje się w coraz większe zainteresowanie uniwersum Wiedźmina, napędzane sukcesem gier i serialu Netflixa. Sięgając do kanonu stworzonego przez Sapkowskiego, daje fanom tego bogatego świata kolejną produkcję osadzoną w dobrze znanym im uniwersum. Z pewnością spotka się to z entuzjazmem zarówno ze strony stałych fanów sagi, jak i nowych widzów poznających ten świat poprzez serial czy gry.
Podsumowanie
Animacja Wiedźmin: Rodowód krwi to fascynująca podróż do początków jednego z najbardziej kultowych bohaterów polskiej fantastyki. Poznajemy młodego Geralta, uczącego się swojego rzemiosła pod okiem mentora Vesemira. Twórcy osadzają historię w znanym z książek Sapkowskiego świecie, jednak sięgają do wydarzeń mających miejsce na długo przed akcją gier studia CD Projekt RED. Daje to ogromne możliwości pogłębienia charakterystyki dobrze znanych fanom postaci oraz rozbudowania uniwersum o elementy dotąd nieznane. Animacja wpisuje się w coraz większą popularność Wiedźmina i na pewno spotka się z zainteresowaniem zarówno starych, jak i nowych fanów.