Gry przygodowe to jedne z najpopularniejszych gier w branży gier, ponieważ pozwalają przeżyć kolejne życie w świecie fantasy, pokonując wrogów i eksplorując rozległe tereny do woli. Masz różne typy gier przygodowych, a najpopularniejszym typem jest przygodowa gra akcji, która zawiera standardowe tropy gatunku, które sprawiają, że gra jest przyjemna, ale zawiera też trochę akcji, która sprawia, że gry są szybsze i bardziej intensywne. Gry z różnymi ustawieniami, takie jak God of War Ragnarok, Fallout, BioShock Infinite i wiele innych, są uważane za gry przygodowe, ale seria, o której dzisiaj mówimy, to Tomb Raider. Ponieważ seria Tomb Raider jest popularna na całym świecie ze względu na jedne z najlepszych historii i rozgrywkę, pokażemy Ci kilka Statystyki Tomb Raidera i zobacz, jak serial radził sobie przez lata, a także dokąd zmierza w przyszłości. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na tego rodzaju tematy, możemy Ci powiedzieć, jak duża jest branża gier.
Kluczowe statystyki Tomb Raidera
Tutaj przyjrzymy się niektórym najbardziej podstawowym i ogólnym statystykom dotyczącym serii Tomb Raider, od całkowitej sprzedaży po całkowite przychody, i wszystkim innym, co możemy znaleźć pomiędzy. Wszyscy znamy historię Lary Croft i jej przygód, ale nikt nigdy nie mówi o drobiazgach, które sprawiły, że historia od prostego pomysłu stała się ponadczasową franczyzą, która nie wykazuje oznak zatrzymania. Po to tu jesteśmy.
Seria Tomb Raider sprzedała się na całym świecie w 95 milionach egzemplarzy.
(Źródło: Game World Observer, sprzedaż VG)
- 38 milionów z tej sprzedaży pochodziło z wydań AAA Tomb Raider (2013), Rise of the Tomb Raider i Shadow of the Tomb Raider.
- To stawia Tomb Raider wśród najlepiej sprzedających się serii gier wideo obok Halo, Monster Hunter i Resident Evil.
- Rise of the Tomb Raider sprzedało się tylko w milionie egzemplarzy.
- Najlepiej sprzedającą się grą jest Tomb Raider (2013) z 14,5 milionami sprzedanych egzemplarzy.
- Shadow of the Tomb Raider sprzedał się w 8,9 miliona egzemplarzy.
Biorąc pod uwagę, że wiele globalnych franczyz gier osiągnęło łączną sprzedaż prawie 100 milionów, a Tomb Raider również osiągnął ten status. Interesujące jest to, że spora część sprzedaży pochodziła z trylogii AAA, która działała jako swego rodzaju ponowne uruchomienie serii, w której skierowano ją w innym kierunku, co ogólnie dobrze wróży serii.
Nowa gra Tomb Raider powstaje na silniku Unreal Engine 5.
(Źródło: IGN)
- Gra została zapowiedziana podczas State of Unreal 2022.
- Jednak nie opublikowano żadnych aktualizacji postępów w grze ani materiału filmowego, było tylko ogłoszenie.
- Twórcy zapowiedzieli, że skupią się przede wszystkim na wierności.
- Będzie to pierwsza główna gra Tomb Raider od czasu Shadow of the Tomb Raider, który ukazał się w 2018 roku.
Unreal Engine 5 jest obiecujący odkąd się pojawił, ponieważ wielu deweloperów wyraziło zamiar tworzenia nowych gier w silniku. Gry takie jak nowy Wiedźmin, Black Myth: Wukong i The Day Before zostaną stworzone w Unreal, a teraz wiemy, że nowa gra Tomb Raider jest w trakcie prac w Amazon. UE5 jest zdecydowanie jednym z najlepszych silników nowej gry Tomb Raider ze względu na atmosferę i zaawansowaną mechanikę, którą można stworzyć w silniku. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co ma do zaoferowania.
Grupa Embracer kupiła Tomb Raider i inne studia za 300 milionów dolarów.
(Źródło: gracz komputerowy)
- Niektórzy twierdzą, że nie było to opłacalne przejęcie, ponieważ sam Shadow of The Tomb Raider kosztował 100 milionów dolarów i 35 milionów dolarów na promocję.
- Ta sama gra była w sprzedaży w tym samym roku, w którym została wydana.
- Embracer Group przejęła również Coffee Stain Group za 34,9 mln USD, Koch Media za 96 mln USD i Sabre Interactive za 525 mln USD.
Przejęcia są częstym zjawiskiem we współczesnym świecie gier iw szerszych dziedzinach, więc są firmy, które decydują się na sprzedaż swoich głównych własności intelektualnej z powodów ekonomicznych, i tak właśnie stało się w przypadku Square Enix i Tomb Raider. Square Enix uzasadnił sprzedaż Tomb Raidera i innych własności intelektualnej jako próbę uzyskania przychodów ze sprzedaży i uniknięcia utraty pieniędzy poprzez popychanie ich dalej. To była czysto biznesowa decyzja i jest to całkowicie zrozumiałe.
Microsoft zapłacił 100 milionów dolarów za uczynienie Rise of the Tomb Raider ekskluzywnym Xboxem.
(Źródło: gracz)
- Fani nie byli zadowoleni z faktu, że Rise of the Tomb Raider jest tytułem ekskluzywnym dla konsoli Xbox.
- Gra została później udostępniona na większej liczbie platform, w tym PlayStation, PC i niektórych usługach gier w chmurze.
- Shadow of the Tomb Raider został zaktualizowany, aby obsługiwać grafikę 4K.
- Pomimo aktualizacji Shadow of the Tomb Raider nadal jest nazywany grą przeciętną.
Pierwotnie Rise of the Tomb Raider miał być ekskluzywny na Xboksa, a Square Enix zapłaciło ponad 100 milionów dolarów, aby tak pozostało, ale skończyło się to okropnie, ponieważ fani byli oburzeni, że ich ulubiona seria, która była dostępna na wszystkich platformach w przeszłość została nagle zablokowana na jednej konsoli. Problem został rozwiązany w późniejszym terminie, ale nadal miał negatywny wpływ na franczyzę.
Pomimo sprzedaży największej liczby kopii w serii, Tomb Raider (2013) początkowo miał bardzo słabe wyniki sprzedaży.
(Źródło: Wiadomości z chaty)
- Zarówno Tomb Raider, jak i Hitman Absolution nie spełniły oczekiwań sprzedażowych, co skłoniło Square Enix do restrukturyzacji i ponownego zaplanowania swojego podejścia.
- Początkowo prognozowali zysk w wysokości 37 milionów dolarów, ale okazało się, że była to ogromna strata w wysokości 138 milionów dolarów.
- Powodem tak słabej sprzedaży jest powolna sprzedaż głównych tytułów gier w Ameryce Północnej i Europie.
Tomb Raider (2013) miał jedne z najlepszych ogólnych wyników w serii Tomb Raider, ale na początku nie było tylko słońca i tęczy. Kiedy gra właśnie się rozpoczęła, Square Enix zauważyło, że zarówno ona, jak i Hitman Absolution nie działały tak dobrze, jak oczekiwało studio, co skłoniło ich do rozważenia przeniesienia serii w zupełnie innym kierunku.
Podobno Amazon zapłacił 600 milionów dolarów za dzierżawę praw do filmu Tomb Raider.
(Źródło: Dexerto)
- Autorką filmu jest Phoebe Waller-Bridge, która wyreżyserowała takie dzieła jak Fleabag, Killing Eve oraz Indiana Jones and the Dial of Destiny.
- Niektóre źródła twierdzą, że Amazon zamierza przekształcić Tomb Raider w ogromną franczyzę, taką jak Marvel.
- Celem na koniec semestru jest połączenie gry Tomb Raider, serialu animowanego i filmu w jedno połączone uniwersum.
Oczekiwania, jakie powinieneś mieć w stosunku do filmu Tomb Raider, są takie same w przypadku serialu animowanego, ponieważ takie są adaptacje gier wideo notorycznie źle, z wyjątkiem kilku wyjątków, takich jak The Last of Us. Jednak film Tomb Raider ma wyreżyserować uznany reżyser, więc zapowiada się obiecująco.
Tomb Raider otrzyma dwa sezony serialu anime Netflix.
(Źródło: Co jest w serwisie Netflix)
- Po raz pierwszy ogłoszono to w styczniu 2021 r.
- Ma wyjść gdzieś w 2023 roku.
- Oficjalna strona Netflix stwierdziła, że serial jest japońską przygodą w podróży po wydarzeniach z trylogii AAA.
- Tasha Huo, główny scenarzysta serialu animowanego, oświadczył, że zamierzają ujednolicić wszystkie linie czasowe Tomb Raider i wyjść poza trylogię ocalałych.
Wydaje się, że Netflix jest teraz wszędzie, prawda? Jako platforma popularna dzięki niesamowitym wydaniom, a także… wątpliwym posunięciom, nigdy nie wiadomo, jak wypadnie seria związana z grą, więc musimy jeszcze poczekać i zobaczyć, jak to się potoczy. Jeśli służy to jako pocieszenie, plan działania dla serii wydaje się mieć sporo struktury i szczegółów, więc może być po prostu dobry!
Gracze napadli na 6,3 miliona grobowców w grze Shadow of the Tomb Raider.
(Źródło: Lodówka Lary)
- Przeszukano 3,6 miliona krypt.
- Uruchomiono 31,5 pułapek.
- Graczom udało się uniknąć pułapek w 83% przypadków.
- Wallspears były najbardziej śmiercionośnym rodzajem pułapek.
- W całej grze znaleziono 78,3 miliona reliktów.
- 1,5 miliona lam było zwierzętami domowymi.
- Na zwiedzanie Ukrytego Miasta Paititi spędzono 4,9 miliona godzin.
- 1% graczy ukończyło biegłość w językach Majów, Azteków i Inków.
- W trybie fotografa wykonano 13,4 miliona doskonałych zdjęć.
- 9% graczy używało klasycznej skórki Lary.
- 17% zabójstw zostało dokonanych, gdy Lara była zakamuflowana w błocie.
- gracze osiągnęli celność strzału w głowę na poziomie 11%.
- Gracze ukrywali się w 25% przypadków.
- 5% graczy ukończyło grę na poziomie trudności Obsesja.
Szkoda, że twórcy Tomb Raider nie opublikowali więcej infografik do swoich innych gier, ale trzeba zadowolić się tym, co się ma, a z przedstawionych tu informacji wynika, że społeczność Shadow of the Tomb Raider faktycznie zebrał kilka znaczących statystyk, eksplorując miliony grobowców i krypt oraz zbierając w rezultacie miliony artefaktów. Shadow of the Tomb Raider ma fantastyczne recenzje i widać, że społeczność bardzo lubi tę grę.
Pierwsze 8 gier z serii Tomb Raider zdobyło 6 rekordów Guinnessa.
(Źródło: PaliComp)
- Niektóre z nagród obejmują najbardziej rozpoznawalną bohaterkę gier, bohaterkę odnoszącą największe sukcesy w grach wideo i najbardziej dochodową grę spin-off.
- W latach 1996-2008 model Lary Croft wzrósł z 230 do 32 816 wielokątów.
- Lara Croft odwiedziła 17 różnych krajów w ciągu pierwszych 8 gier z serii.
- Lara Croft była wyrażana przez 6 różnych kobiet w latach 1996-2013.
- 13 kobiet pozowało jako Lara Croft.
Kiedy gra przynosi wiele nagród, to jedno. Jednak posiadanie rekordu Guinnessa to niesamowity wyczyn, a serii Tomb Raider udało się zebrać ich sześć w pierwszych 8 grach. Chociaż niektóre z tych rekordów najprawdopodobniej zostały z czasem pobite, te oryginalne rekordy nadal stanowią świadectwo czystej jakości serii Tomb Raider.
Podsumowując
Teraz, gdy powiedzieliśmy to, co mamy do powiedzenia, możesz iść dalej i napadać na wszystkie grobowce, które lubisz! Jak powiedzieliśmy wcześniej, seria Tomb Raider zyskała światową sławę jako jedna z najlepszych serii przygodowych gier akcji iz łatwością przeciwstawia się innym znanym seriom, takim jak Uncharted, BioShock i wielu innym. Lara Croft najeżdża grobowce i jest twarda od ponad 25 lat i nic nie wskazuje na to, by miała przestać. Mamy szczerą nadzieję, że podobały Ci się przedstawione tutaj informacje i że nauczyłeś się czegoś nowego!
Źródła
- „Cóż, Rise of the Tomb Raider osiągnął co najmniej 1 milion sprzedanych egzemplarzy”. Destruktoid2016,
- „Sprzedaż franczyzy Tomb Raider osiągnęła poziom 95 milionów sztuk na całym świecie”. Obserwator świata gry2022,
- „Tomb Raider”. Sprzedaż VG2023,
- „Ogłoszono nową grę Tomb Raider stworzoną na silniku Unreal Engine 5”. IGN2022,
- „Czy 300 milionów dolarów za Tomb Raider i Deus Ex to naprawdę aż taka okazja?”. Gracz komputerowy2022,
- „Microsoft zapłacił 100 milionów dolarów za czasową wyłączność gry Rise Of The Tomb Raider”. Gameryka, 2021,
- „Aktualizacja nowej generacji nie uratuje Shadow Of The Tomb Raider przed przeciętnością” Gracz2021,
- „Serial anime Netflix „Tomb Raider”: co wiemy do tej pory”. Co jest na Netflix2022,
- „Restrukturyzacja Square Enix, ponieważ sprzedaż Tomb Raider i Hitman spada”. Wiadomości z chaty2013,
- „Film Tomb Raider pracuje w Amazon z zamiarem bycia„ franczyzą podobną do Marvela ””. Uciekinier2023,
- „Infografika społeczności Shadow of the Tomb Raider”. Lodówka Lary2018,
- „Tomb Raider: Fakty i liczby”. Palikomp2013,
- „Prawa do Tomb Raidera zostały podobno wydzierżawione Amazonowi za 600 milionów dolarów, gdy buduje połączony wszechświat”. Dexerto2022,