We wszechświecie gier RPG z otwartym światem niewiele gier może przebić samą jakość i atrakcyjność Skyrim. Ta gra ukazała się w 2011 roku jako piąta część legendarnej serii Elder Scrolls i jest osadzona w Tamriel, krainie pełnej wszelkiego rodzaju stworzeń i postaci niezależnych, które można spotkać. Zaczynasz jako więzień, który ma zostać stracony, ale smok przerywa strażnikom i uciekasz tylko po to, by odkryć, że jesteś proroczym wojownikiem zwanym Smoczym Dziecięciem. Resztę gry spędzamy na eksploracji świata i wykonywaniu zadań. Skyrim jest niesamowicie dobrze wykonany i został przeniesiony na prawie każdą możliwą konsolę, więc wymienimy niektóre Statystyki Skyrima aby zobaczyć, jak gra radziła sobie przez lata, podczas gdy my z niecierpliwością czekamy na premierę The Elder Scrolls VI. Jeśli należysz do osób, które preferują szersze podejście do statystyk, możemy również opowiedzieć Ci o wartości branży e-sportowej.
Kluczowe statystyki Skyrim
Dobra, więc ta pierwsza sekcja ma na celu zademonstrowanie niektórych najbardziej podstawowych, ale istotnych statystyk dotyczących Skyrim, takich jak sprzedaż i przychody. Oprócz tego możesz spodziewać się również najnowszych wiadomości dotyczących gry i niektórych kamieni milowych przekroczonych w przeszłości, aby uzyskać kontrastowy obraz postępów w grze na przestrzeni lat. Kto wie, może Bethesda przenosi teraz grę na tostery?
Do tej pory Skyrim sprzedał się w ponad 30 milionach egzemplarzy.
(Źródła: zawiera umiarkowane zagrożenie, czas, The Verge, Eurogamer)
- Gra sprzedała się w 3,5 miliona egzemplarzy w ciągu 48 godzin od premiery.
- Sprzedał się w 10 milionach egzemplarzy w pierwszym miesiącu.
- Kamień milowy 30 milionów został osiągnięty w 2021 roku.
- W momencie premiery Skyrim był najszybciej sprzedającą się grą Steam w historii.
W tej pierwszej linii statystyk widzimy ogromną popularność Skyrim. Niektórym franczyzom nie udało się sprzedać tylu kopii, co Skyrim w ciągu jednego miesiąca, nie mówiąc już o ponad 10 latach ich istnienia. Gra do dziś cieszy się dobrą sprzedażą, ponieważ została wydana na wiele platform, dzięki czemu stała się bardziej dostępna dla szerszego grona graczy.
Skyrim zarobił 1,3 miliarda dolarów w ciągu 5 lat od premiery.
(Źródło: Reddit)
- Całkowity przychód wygenerowany przez grę do 2016 roku wyniósł 1 390 000 000.
- Budżet na marketing i rozwój Skyrim wyniósł 85 milionów dolarów.
- Bethesda zarobiła 5 razy więcej niż zwrot z inwestycji.
- Gra sprzedała się w 7 milionach egzemplarzy w ciągu pierwszego tygodnia.
- Całkowity zysk wygenerowany przez grę w pierwszym tygodniu wyniósł 450 milionów dolarów.
Całkowity zysk, jaki Skyrim wygenerował na przestrzeni lat, jest z pewnością znacznie wyższy niż liczba podana powyżej, ale ponieważ Bethesda nie potwierdziła oficjalnych wyników sprzedaży, możemy jedynie spojrzeć na wcześniejsze ogłoszenia i aktualizacje dotyczące sytuacji. Wiele osób twierdziło, że Skyrim zarobił miliard dolarów w ciągu pierwszego miesiąca, a zyski malały w kolejnych latach.
Skyrim został wydany 17 razy.
(Źródło: ScreenRant)
- Oryginalna wersja gry ukazała się 4 razy na PC, Xbox, PlayStation i Nintendo Switch.
- Edycja specjalna Skyrim ukazała się trzykrotnie na PC, Xbox One i PlayStation 4.
- Rocznicowa edycja Skyrim została wydana 7 razy.
- Istnieją dwie wersje Skyrim VR na PSVR i PC VR.
- Istnieje nawet wersja Skyrim dla Amazon Alexa.
Jest to jeden z memów, dzięki którym Skyrim stał się tak popularny w ostatnich latach, ponieważ wydaje się, że co jakiś czas pojawia się nowe ogłoszenie o tym, jak Skyrim jest teraz dostępny w lodówkach Samsunga i samochodach Tesli, a to nie jest zbyt daleko od prawda. W rzeczywistości Bethesda czerpie korzyści z popularności i atrakcyjności Skyrima, wypuszczając go na wiele różnych konsol, dzięki czemu coraz więcej gier może dostać się do pociągu hype.
Mody Skyrim przekroczyły 100 milionów pobrań miesięcznie 12 lat po premierze gry.
(Źródło: Biblia gier)
- Do pobrania jest ponad 60 000 modów Skyrim.
- Skyrim Special Edition miał 2 miliardy pobrań modów.
- Odpowiadało to 50 modom przesyłanym na stronę dziennie w 2022 roku.
To kolejny pokaz potencjału gry w zakresie niekończących się treści dzięki zdrowej społeczności modderów, ponieważ modyfikacje Skyrim wciąż otrzymują miliony pobrań tygodniowo i stają się coraz lepsze, a nawet bardziej kreatywne.
Moder Skyrim dodał do gry mod wielkości DLC.
(Źródło: Biblia gier)
- Mod nazywa się The Pride of Teia i został wydany w sierpniu 2022 roku.
- Zawiera sześć nowych wysp, dwa nowe lochy i nową przyrodę.
- Gracze mogą popłynąć statkiem z Teii do Skyrim i odwrotnie.
Jest to podobne do czegoś, co stało się z Fallout 4, gdzie modder stworzył mod Fens Sheriff’s Department, który zawierał ogromną falę treści, które z łatwością dodały wiele godzin do już długiej kampanii gry. Przypuszczamy, że Pride of Teia jest większy niż DLC do Fallouta 4 i jest świetnym odzwierciedleniem tego, co może zrobić oddany modder, aby dodać więcej zawartości do swojej ulubionej gry.
Wyciekły nowe DLC do Skyrim i duża aktualizacja.
(Źródła: Komiks, Biblia gier)
- Pewne skanowanie wewnętrznych plików Skyrim Steam przyniosło kilka interesujących danych wskazujących na rozwój czegoś nowego.
- Jedną z możliwych zmian jest dodanie modów Marketplace do gry.
- Oznacza to, że płatne mody Skyrim są możliwe w przyszłości.
- Bethesda nie skomentowała tego tematu.
Ponieważ twórcy stanowczo stwierdzili, że Skyrim pozostanie ponadczasową, popularną grą przez nadchodzące lata, przypuszczamy, że nikogo nie powinno dziwić, że trwają prace nad DLC i dużą aktualizacją. Praktycznie nie ma żadnych informacji na temat tego wycieku poza faktem, że ma on przyzwoity potencjał wpływu na społeczność modderską jako całość. Dzieje się tak, ponieważ wyciek sugerował, że zostaną dodane płatne mody, które prawdopodobnie pomogą modderom zarabiać pieniądze na swojej pracy.
Bethesda stwierdziła, że ludzie nadal będą grać w Skyrim za 10 lat.
(Źródło: Biblia gier)
- Mark Lampert powiedział, że gra jest na tyle ponadczasowa, że zawsze można do niej wrócić.
- Nigdy nie jest nieaktualny, ponieważ programista stale dodaje do niego nowe treści.
- Jej zdrowa społeczność moderska ma również ogromny wkład w cykl życia gry.
- Konstrukcja gry sprawia, że gracze chcą konsekwentnie grać od początku do końca.
- Lampert porównał tę grę do szachów, aby podkreślić jej ponadczasowość.
- Skyrim prawdopodobnie będzie miał silną bazę graczy za ponad 10 lat.
Twórcy Skyrim kochają swoją grę i stwierdzili w wielu wywiadach, że są pewni długowieczności gry i jej potencjału, by pozostać aktualnym przez co najmniej 10 kolejnych lat, i wszyscy jesteśmy tutaj po to. Premiera The Elder Scrolls VI będzie przełomowa dla branży gier, więc z pewnością przyćmi Skyrim, ale z pewnością pozostanie ulubioną grą fanów w dającej się przewidzieć przyszłości.
Gracz Skyrim pokonał grę tylko zatrutym widelcem.
(Źródło: Biblia gier)
- Insane Frame, gracz, o którym mowa, szukał sposobu na pokonanie gry wyłącznie za pomocą trucizn.
- Użył pułapek i jednego zatrutego widelca, aby pokonać grę.
- Najbardziej czasochłonnym procesem całej rozgrywki było poszukiwanie składników trucizn.
Jest to podobne osiągnięcie do niektórych szalonych rozgrywek, które gracze FromSoftware zdołali przejść przez lata. Jednak nie jest to dokładnie tak, jak pokonanie Dark Souls bananami lub Bloodborne stopami. Ten gracz wybrał zatruty widelec jako swoją ulubioną broń, próbując przejść grę, używając tylko trucizn, co okazało się boleśnie nudną próbą. Jednak nadal jest to dobry pokaz kreatywności, jaką gracze wyrażają w tak starej grze.
Podsumowując
Dobra, to wszystko, co mamy do powiedzenia na temat Skyrim, jednej z najlepszych części serii Elder Scrolls! Jest to zdecydowanie najpopularniejsza gra z serii i osiągnęła największą sprzedaż i zysk ze wszystkich gier. W przypadku gier warto zauważyć, że bez względu na to, jak dobra jest gra we wczesnych latach, w końcu straci ona na znaczeniu, gdy zostaną wydane nowe i ciekawsze tytuły. Tak jednak nie było w przypadku Skyrim, ponieważ gra jest popularna jak zawsze i najprawdopodobniej pozostanie tak długo, jak długo będą fani fantasy RPG. Mamy szczerą nadzieję, że podobało ci się wszystko, co mieliśmy do powiedzenia na temat tej legendarnej gry i że nauczyłeś się czegoś nowego!
Źródła
- „Mody Skyrim osiągają 100 milionów pobrań miesięcznie, 12 lat po premierze”. Biblia gier2023,
- „Skyrim: 30 milionów sprzedanych kopii i dekadę później”. Zawiera umiarkowane zagrożenie2021,
- „Z 20 milionami sprzedanych egzemplarzy Skyrim znajduje się w pierwszej dwudziestce najlepiej sprzedających się gier wszechczasów”. Czas2014,
- „Skyrim to najszybciej sprzedająca się gra Steam w historii, wysłano 10 milionów egzemplarzy detalicznych”. Krawędź2011,
- „Skyrim sprzedaje ponad 3,5 miliona w 48 godzin”. Eurogamer2011,
- „TIL Skyrim zarobił 16 razy więcej pieniędzy, niż w niego włożono, łącznie z marketingiem”. Reddit2016,
- „Skyrim z 600 modami wygląda jak prawdziwe życie, a moje siatkówki płoną”. Biblia gier2022,
- „Gracz „Skyrim” pokonuje grę, używając tylko zatrutego widelca”. Biblia gier2022,
- „Prawdopodobnie wyciekło nowe DLC do Skyrim i główna aktualizacja”. Komiks2023,
- „Mod „Skyrim” dodaje sześć nowych wysp, ma rozmiar pełnego DLC”. Biblia gier2022,
- „Każda konsola Skyrim została wydana”. ScreenRant2022,