Atrakcyjność gier wideo tkwi w sposobie, w jaki są konstruowane, a wśród tysięcy gier, które pojawiły się od czasu wydania pierwszej w 1958 roku, widzieliśmy wiele z najbardziej kreatywnymi koncepcjami i pomysłami. Jedną z niesamowitych gier, które wymyślił Psyonix, była Rocket League, połączenie piłki nożnej i samochodów o dużej mocy w coś, co zapewniło światu gier tak wiele treści pełnych akcji. Gra jest niesamowicie zabawna i nie ma dwóch takich samych gier, więc dzisiaj przyjrzymy się liczbom stojącym za tą grą i przedstawimy kilka Statystyki Rocket League! Poruszamy tematy z różnych działów gier, więc jeśli masz pytania typu „Ile pieniędzy zarabia branża gier wideo?”, mamy dla Ciebie odpowiedź!
Kluczowe statystyki Rocket League
Kluczowe statystyki odnoszą się do całkowitej liczby graczy w grze, a także innych różnych statystyk, takich jak przychody i odpowiednie wiadomości, dzięki czemu możesz mieć wszystko w jednym miejscu, dla wygody. Rocket League wywarło duży wpływ na branżę gier ze względu na kreatywny charakter gry i interesującą dynamikę rozgrywki, więc możesz być pewien, że jest tu wiele do zrobienia. Spójrzmy.
Rocket League ma 87,2 miliona aktywnych graczy.
(Źródło: ActivePlayer)
- Gra osiągnęła najwyższy poziom 5,8 miliona graczy w ciągu jednego dnia w listopadzie.
- W grze jednocześnie bierze udział od 700 000 do 1 miliona graczy.
- Rocket League odnotowało spadek liczby aktywnych graczy o 12,3% w porównaniu z lipcem 2021 r.
Pierwsza linia statystyk, które mamy dla was, dotyczy liczby aktualnie aktywnych graczy w Rocket League. Widzimy, że gra jest całkiem żywa i każdego miesiąca gra w nią prawie 100 milionów graczy. Oznacza to, że początkowa fala 75 milionów graczy, którą gra zdobyła między 2015 a 2020 rokiem, wzrosła i najprawdopodobniej tak pozostanie w dającej się przewidzieć przyszłości.
Szacuje się, że Rocket League zarobiło 943 miliony dolarów.
(Źródło: Youtube)
- Gra zarobiła 467,6 miliona dolarów na samych zakupach gier.
- Gra zarobiła 476 milionów dolarów ze wszystkich innych źródeł przychodów.
Niektórzy twórcy gier wideo w pełni ujawniają swoje roczne i całkowite zarobki, ale Psyonix nie jest jednym z nich. Chociaż istnieją pewne statystyki dotyczące niektórych kwartalnych wkładów Rocket League w ogólne przychody dewelopera, jest ich niewiele. Jednakże, my zrobił udało się znaleźć informacje, które mówią nam, że gra zdołała zgromadzić prawie miliard dolarów zarobków.
23,95% graczy Rocket League pochodzi ze Stanów Zjednoczonych.
(Źródło: PlayerCounter)
- 7,54% graczy pochodzi z Niemiec.
- 6,39% graczy pochodzi z Wielkiej Brytanii.
- 5,11% graczy pochodzi z Francji.
- 5,01% graczy pochodzi z Brazylii.
Nic dziwnego, że najpopularniejszym regionem gry są Stany Zjednoczone, ponieważ to tam powstał największy szum wokół gry, kiedy miała się ukazać. Poza tym widzimy, że pozostali gracze są rozproszeni po wielu różnych krajach, chociaż nie można znaleźć dokładnych danych.
46,04% graczy Rocket League ma od 18 do 24 lat.
(Źródło: Strawpoll)
- 22,99% graczy ma od 25 do 29 lat.
- 15,3% graczy ma od 12 do 17 lat.
- 10,53% graczy ma od 30 do 34 lat.
- 3,34% graczy ma od 35 do 39 lat.
- 1,81% graczy ma ponad 40 lat.
Zgodnie z oczekiwaniami zdecydowana większość graczy Rocket League ma od 18 do 24 lat. Spodziewano się tego, ponieważ docelowa grupa demograficzna to ta sama grupa wiekowa. Poza młodzieżowcami widzimy też, że w Rocket League grają także gracze powyżej 40 roku życia, więc można być pewnym, że gra ma spory zasięg w społeczności.
Rocket League zyskało 75 milionów graczy w latach 2015-2020.
(Źródło: Rocket League)
- W tym samym czasie rozegrano 5 miliardów meczów.
- strzelono 29 miliardów bramek.
- Całkowita liczba dostępnych samochodów wzrosła z 10 do 70.
- Liczba platform, na których dostępna jest gra, wzrosła z 2 do 4.
- Było 14 sezonów rywalizacji.
To tylko niektóre ogólne globalne statystyki Rocket League od 2015 do 2020 roku, dzięki czemu możemy zobaczyć, jak bardzo gra ewoluowała do tego momentu i jaki wkład społeczność wniosła do reputacji gry. Jak widać rozegrano 5 miliardów meczów i strzelono 29 miliardów bramek. Oczywiście liczby te z pewnością znacznie wzrosną w 2022 r., ale te statystyki służą jako dobry wskaźnik ogólnego rozwoju gry.
Rocket League Sideswipe miał 20 milionów pobrań w ciągu pierwszych 40 dni od jego wydania.
(Źródło: Pocket Gamer, Liquipedia, Fandom)
- Gra została wydana 29 listopada 2021 roku.
- Obsługiwane platformy to Android i iOS.
- W grze dostępnych jest siedem samochodów.
- Jest 6 aren.
Coś, czego ludzie się nie spodziewali, to wydanie mobilnej wersji Rocket League — Rocket League Sideswipe. Zasadniczo jest to port 1: 1 na platformy mobilne, ale z mniejszą liczbą funkcji, dopóki gra nie będzie miała więcej czasu na rozwój i marynowanie na rynku. Jednak z tego, co widzieliśmy do tej pory, gra jest już dość popularna i z każdym dniem jest coraz lepsza!
Streaming Rocket League i statystyki e-sportu
Mimo że Rocket League jest doskonale dobra dla każdego, kto szuka zwykłych wrażeń z gry, jest to również gra z wyjątkową sceną e-sportową, która zgromadziła miliony dolarów w pulach nagród, ale przyciągnęła także ogromną rzeszę fanów na Twitchu. Aby uzyskać lepszy pogląd na ogólny sukces Rocket League Twitch i scen e-sportowych, zagłębimy się nieco w statystyki.
Rocket League obejrzało na Twitchu 135,89 mln godzin w 2022 roku.
(Źródło: SullyGnome)
- Gra miała 7,7 miliona godzin nadawania w 2022 roku.
- Gra miała średnio 15 513 widzów.
- Transmisję strumieniową transmitowało średnio 879 kanałów.
- Gra miała współczynnik widzów 17,6.
- Miał szczytową liczbę widzów 348 465.
- W 2022 roku grę transmitowało łącznie 882 625 kanałów.
- W 2022 roku zajął 27. miejsce pod względem średniej oglądalności.
- Pod względem największej oglądalności zajął 36. miejsce.
Jeśli chodzi o statystyki Twitcha, to widzimy, że gra nie rozwija się wykładniczo, ponieważ w ostatnich latach na rynku pojawiło się wiele nowych gier, ale gra zdecydowanie nie spadła w swoim czasie na rynek. Ładnie siedzi na pozycji #30 lub coś koło tego i to jest świetne.
Scena e-sportowa Rocket League przyznała pule nagród w wysokości 26,15 miliona dolarów.
(Źródło: Zarobki e-sportowe)
- Odbyło się 2517 turniejów Rocket League.
- RLCS 21-22 – Mistrzostwa Świata miały najwyższą pulę nagród w wysokości 2 085 000 $.
- Gamers8 2022 (RL) miał pulę nagród w wysokości 2 000 000 $.
- Pozostałe turnieje miały pule nagród od 529 000 $ do 4 213 $.
- 63,46% turniejów odbywało się wyłącznie online.
- 35,54% turniejów odbywało się w trybie offline/LAN.
Jak powiedzieliśmy wcześniej, Rocket League odniosła ogromny sukces na scenie esportowej, osiągając zarobki sięgające dziesiątek milionów, podobnie jak Hearthstone. Widzimy, że najnowsze mistrzostwa Rocket League, które odbyły się w 2022 roku, przyniosły najwyższe zarobki ze wszystkich dotychczasowych turniejów Rocket League, co oznacza, że scena esportowa jest więcej niż żywa i kwitnie. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak scena będzie wyglądać w przyszłości.
8,2 miliona dolarów z łącznej puli nagród turniejowych rozdano w Stanach Zjednoczonych.
(Źródło: Zarobki e-sportowe)
- We Francji przekazano 3,3 miliona dolarów.
- W Wielkiej Brytanii przekazano 2,3 miliona dolarów.
- W Kanadzie przekazano 1,6 miliona dolarów.
- W Brazylii przekazano 1,6 miliona dolarów.
Nie ma wiele do powiedzenia na temat tej linii statystyk poza faktem, że istnieje tendencja, że Stany Zjednoczone są centrum przychodów turniejowych Rocket League, a także ogólnej bazy graczy.
Najbardziej utytułowanym graczem Rocket League jest Alexandre „Kaydrop” Courant.
(Źródło: Zarobki e-sportowe)
- W swojej karierze w Rocket League zarobił łącznie 516 269 $.
- Te zarobki zostały skumulowane w 183 turniejach.
- Zajmuje 344. miejsce na świecie.
- Zajmuje 10. miejsce we Francji.
Pół miliona zarobków z grania w ulubioną grę to coś, co chciałby osiągnąć każdy zapalony gracz, a Kaydrop zdecydowanie osiągnął ten cel. Gra w tę grę od lat i można go uważać za jednego z głównych autorytetów w każdym aspekcie Rocket League, o którym warto wiedzieć więcej.
Podsumowując
W porządku, to byłoby wszystko, co mamy do powiedzenia na temat Rocket League i niektórych najważniejszych statystyk związanych z grą. Jest to zdecydowanie jedna z najbardziej kreatywnych gier, jakie kiedykolwiek powstały, łącząca zupełnie różne rzeczy w coś niezapomnianego. Dzięki wszystkim przedstawionym przez nas informacjom widzimy, że gra zrobiła ogromne postępy od czasu jej pierwszej premiery w 2015 roku i wciąż żyje, nawet dzisiaj, kiedy od tego czasu pojawiło się o wiele więcej gier. Mamy szczerą nadzieję, że przedstawione tutaj informacje okażą się przydatne i że nauczyłeś się czegoś nowego.
Źródła
- „Ile pieniędzy Psyonix zarabia na Rocket League”. youtube2021,
- „Liczba i statystyki graczy Rocket League na żywo”. Aktywny gracz2022,
- „Liga Rakietowa”. SullyGnome2022,
- „Liga Rakietowa”. Zarobki z e-sportu2022,
- „Alexandre „Kaydop” Courant – gracz Rocket League”. Zarobki z e-sportu2022,
- „Liczba graczy Rocket League – ile osób gra teraz?”. Licznik graczy2022,
- „Ile masz lat, gracz Rocket League?”. Słomkowa Ankieta2017,
- „Rocket League Sideswipe przesunął 20 milionów pobrań w 40 dni”. Kieszonkowy gracz2021,
- „Infografika Rocket League 2020: pięć lat i liczenie” . Liga Rakietowa2020,
- „Portal: Samochody”. Liquipedia2022,
- “Sideswipe Rocket League„. Rocket League Wiki2022,