Podczas gdy najbardziej rozpowszechnioną cechą gier FromSoftware jest ich granica niesprawiedliwego poziomu trudności, to, co naprawdę odróżnia je od innych gier, to kierunek artystyczny i budowanie świata. Powszechną ideą, którą wyrażają światy FromSoftware, jest ponura rzeczywistość, w której wszystko jest beznadziejne, a gracz musi stawić czoła wszystkim przeciwnościom, aby przezwyciężyć swoją sytuację. Jedną z najlepszych gier FromSoftware, a także jedną z najlepszych gier wszechczasów, jest Bloodborne, gra RPG akcji osadzona w mieście z epoki wiktoriańskiej, które jest opanowane przez wszelkiego rodzaju bestie i kosmitów. Ponieważ gra jest tak uwielbiana w społeczności graczy, wymienimy niektóre z nich Statystyki przenoszone przez krew aby pokazać, jaki sukces odniosła gra od czasu jej premiery w 2015 roku. Jeśli wolisz bardziej ogólne statystyki dotyczące rozwoju branży gier wideo, o tym też rozmawialiśmy!
Kluczowe statystyki Bloodborne
W tej pierwszej linijce statystyk przedstawimy krótki przegląd tego, ile osób gra w Bloodborne, oraz kilka innych ogólnych faktów związanych z grą. Bloodborne to jeden z najpopularniejszych tytułów FromSoftware ze względu na wyjątkową dynamikę rozgrywki i notoryczny poziom trudności. Jest wiele liczb do przejrzenia, więc wejdźmy do tego makabrycznego świata i zobaczmy, co jest prawdą, a co snem!
Bloodborne ma 138,4 tys. graczy dziennie.
(Źródło: Statystyki MMO)
- Szacowana łączna liczba graczy w grze to 18 milionów.
Oczywiście, skoro Bloodborne jest nadal wyłącznie na PS4, nie ma niezawodnego sposobu śledzenia dokładnej liczby graczy w grze w danym momencie, więc jesteśmy zdegradowani do korzystania z informacji opartych na liczbie użytkowników, którzy wchodzą w interakcję z treściami związanymi z Bloodborne online, więc rzeczywiste liczby są trudne do zdobycia. Niemniej jednak, gdy gra z 2015 roku ma ponad 100 000, to dobry znak, że gra jest nadal zdrowa i kochana w swojej społeczności.
Bloodborne sprzedał się w 2 milionach egzemplarzy tylko w 2015 roku.
(Źródło: IGN, VG Chartz)
- Łączna liczba graczy Bloodborne nigdy nie została ujawniona przez FromSoftware.
- Szacuje się, że gra sprzedała się w 3,11 mln egzemplarzy.
- W Japonii sprzedano 0,28 miliona egzemplarzy.
- W Ameryce Północnej sprzedano 1,30 miliona egzemplarzy.
- W Europie sprzedano 1,05 miliona egzemplarzy
- W innych regionach sprzedano 0,48 miliona egzemplarzy.
Jeśli chodzi o statystyki sprzedaży Bloodborne, to niestety wygląda to tak samo jak statystyki dotyczące ogólnej liczby graczy. FromSoftware nie ma zwyczaju publikowania statystyk przychodów dla wielu swoich gier, więc nigdy nie możemy dokładnie oszacować, ile Bloodborne udało się zarobić od czasu premiery w 2015 roku.
Bloodborne doczekało się demakijażu przed remake’iem.
(Źródło: Rock Paper Shotgun)
- Demakijaż zawiera różne obszary Bloodborne w stylu gry na PS1.
- Jest na PC, podczas gdy Bloodborne nie.
- Twórca demake’u zapowiedział wydanie Bloodborne Kart, gry kartingowej utrzymanej w tym samym stylu co demake.
Jest to prawdopodobnie jedna z bardziej nieoczekiwanych rzeczy, które wydarzyły się, jeśli chodzi o Bloodborne, ponieważ fani bardzo kurczowo trzymali się wszelkich wiadomości o remake’u Bloodborne, remasterze, łatce 60 FPS, dosłownie byle co wskazywałoby to na aktualizację gry. Jednak społeczność spotkała się z miłą niespodzianką w postaci demake’u Bloodborne, małej gry, która zawiera niektóre obszary Bloodborne w stylu PS1. Chociaż nie o to prosiła społeczność, jest to mile widziany dodatek do uniwersum Bloodborne. Teraz pozostaje nam tylko czekać na Bloodborne Kart i damy sobie radę jeszcze przez rok…
Bloodborne Twitch i statystyki speedrunningu
Jako gra z kultową bazą graczy, Bloodborne słynie ze sceny szybkiego biegania, a także zmiany sposobu podejścia do gry w postaci interesujących kompilacji i przebiegów wyzwań. I oczywiście nie możesz mieć całej tej różnorodności rozgrywki bez nikogo, z kim możesz się nią dzielić, więc zamierzamy również zbadać, jak popularne jest Bloodborne na Twitchu!
Bloodborne obejrzało na Twitchu 7,9 miliona godzin w 2022 roku.
(Źródło: SullyGnome)
- Gra miała 576 576 godzin transmisji na Twitchu w 2022 roku.
- Miał 902 przeciętnych widzów.
- Średnio 65 kanałów transmitowało grę.
- Gra miała współczynnik widzów 13,7.
- W 2022 roku grę transmitowało 73 743 nadawców.
Biorąc pod uwagę, że Bloodborne jest w tym momencie dość starą grą, nie jest niespodzianką, że łączna liczba godzin spędzonych na Twitchu w 2022 roku będzie znacznie niższa niż w przypadku niektórych nowszych gier AAA, a także niektórych gier FromSoftware. Niemniej jednak statystyki Twitcha, które zebraliśmy na temat Bloodborne w 2022 roku, mówią nam, że gra jest nadal bardzo zdrowa na scenie Twitcha, prawdopodobnie ze względu na niektóre z wyzwań, które wymyślili ludzie, a także perspektywy szybkiego biegania. Nawet jeśli te dwie rzeczy nie mają miejsca, gra jest nadal atrakcyjna dla każdego, niezależnie od tego, czy jest fanem RPG akcji, czy nie.
Przebieg dowolnej prędkości Bloodborne trwa 18 minut i 49 sekund.
(Źródło: Speedrun)
- Bieżąca prędkość patcha w dowolnym% wynosi 22 minuty i 11 sekund.
- Bieg All Bosses trwa 57 minut i 11 sekund.
- Przebieg any% Glitchless trwa 30 minut i 26 sekund.
- Bieg All Bosses Glitchless trwa 1 godzinę 10 minut i 39 sekund.
- Przebieg any% BL4 trwa 24 minuty i 52 sekundy.
- Bieg All Bosses BL4 trwa 1 godzinę 8 minut i 50 sekund.
- Przebieg All Trophies trwa 2 godziny 48 minut i 57 sekund.
I wreszcie, mamy kilka statystyk dotyczących statystyk speedrunningu, które ludzie zdołali zebrać od czasu premiery Bloodborne. Teraz ważne jest, aby pamiętać, że gry FromSoftware są trudne i notorycznie niszczą poziom trudności kontrolera, ale graczom udało się skrócić czas potrzebny na ukończenie gry do dosłownie minut, albo dzięki sprytnym usterkom lub po prostu umiejętności. Możesz być pewien, że każdy, komu udało się wejść do rankingów speedrunningu Bloodborne, jest, jak byście to nazwali, boskim graczem.
Podsumowując
I to jest punkt, w którym nasz sen musi się skończyć i możemy obudzić się do nowego poranka. Świat Bloodborne to świat pełen grozy, krwi i przerażających potworów za każdym rogiem i właśnie dlatego jest tak atrakcyjny dla tak wielu ludzi. Mimo że gra istnieje od 2015 roku, remake’u lub łatki 60 FPS wciąż nie widać, a społeczność Bloodborne jest na ostatnich nogach, zarówno pod względem zdrowia psychicznego, jak i nadziei na przyszłość gry. W obu przypadkach nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, że Bloodborne jest jedną z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek stworzono i pozostanie na szczycie listy gier FromSoftware wraz z Elden Ring, w oparciu o samą jakość. Bój się Starej Krwi.
Źródła
- „Ps4 Bloodborne sprzedaje 2 miliony”. Gamespot2015,
- „Przez krew”. Statystyki MMO2022,
- „Bloodborne PSX to inteligentna wersja klasyka FromSoft”. Kamień, papier, strzelba2022,
- „Bloodborne (PS4)”. VG Chartz2019,
- „Przez krew (2015)” Szybki bieg2022,
- „Przez krew”. SullyGnome2022,
- „Krwawy PSX”. Kamień, papier, strzelba2022,