Wielkość branży gier wideo byłaby tylko ułamkiem jej obecnej chwały bez Nintendo. Firma ta została założona w Kioto w Japonii w 1889 roku, a jej głównym produktem były karty do gry. To ciekawy początek, prawda? Nintendo przeszło od robienia czegoś tak prymitywnego, jak karty do gry, do bycia jednym z największych współczesnych przedsiębiorstw zajmujących się grami wideo, ale jak firma robi to w swoim życiu? Wiele innych firm robi wszystko, co w ich mocy, ale kończy się porażką i zostaje zapomniane, ale tak nie jest w przypadku Nintendo. Aby trochę lepiej zrozumieć tę ogromną firmę, wymienimy niektóre Statystyki Nintendo i fakty do sprawdzenia. Mamy nadzieję, że to, co przygotowaliśmy, odpowie na wszystkie Twoje pytania i że już dziś nauczysz się czegoś nowego!
Kluczowe statystyki franczyzy Nintendo
Pierwsza sekcja statystyk, której się przyjrzymy, dotyczy niektórych kluczowych statystyk przychodów i historycznych, które mogą Cię zainteresować. Najważniejszą rzeczą, którą chcielibyśmy omówić, są przychody Nintendo, a także wartość netto, ponieważ ma globalną reputację, która sprawia, że fani jej gier często wracają, aby je kupić, co prowadzi do gromadzenia przez Nintendo znacznych zarobków i jeszcze większego uznania.
Wartość netto Nintendo wynosi 53 miliardy dolarów.
(Źródła: Finanse Google, Kapitalizacja rynkowa firm)
- W listopadzie 2022 r. jest 11 co do wielkości japońskim krajem pod względem kapitalizacji rynkowej.
- Zajmuje 296 miejsce na świecie w oparciu o kapitalizację rynkową.
- Najwyższą kapitalizację rynkową Nintendo zanotowano 31 grudnia 2020 r., na poziomie 76,05 mld USD.
- Najniższą kapitalizację rynkową odnotowano 30 stycznia 2015 r. na 11,44 mld USD.
Pierwszą statystykę, którą dla Ciebie mamy, można łatwo uznać za jeden z najważniejszych aspektów każdej firmy — ilość pieniędzy, jaką są warte. Jeśli chodzi o Nintendo, firma jest zdecydowanie jednym z największych tytanów branży gier, gromadząc miliardy dolarów zarówno w sprzedaży wirtualnej, jak i cyfrowej. Główny ciężar ich sprzedaży i przychodów pochodzi ze sprzedaży konsol, o czym poruszymy w kolejnych sekcjach.
Roczny dochód Nintendo wynosi 16 miliardów dolarów.
(Źródło: Statista)
- Najniżej dochodowym rokiem Nintendo był rok 2017, z przychodami ze sprzedaży wynoszącymi 4,36 miliarda dolarów.
- Najbardziej dochodowym rokiem Nintendo był rok 2009, z przychodami ze sprzedaży w wysokości 18,76 miliarda dolarów.
- Od 2008 do 2022 roku średni roczny przychód ze sprzedaży Nintendo wyniósł 10,4 miliarda dolarów.
Dzięki tej linii statystyk widzimy, że Nintendo może być utrzymywane na dość wysokim poziomie, jeśli chodzi o ich roczny dochód, który uśredniony w latach 2009-2022 nadal wynosi powyżej 10 miliardów dolarów. Ich obecne dochody są znacznie wyższe, a patrząc na liczby z lat ubiegłych można stwierdzić, że firma systematycznie zwiększa marże i stale osiąga większe przychody.
Nintendo sprzedało ponad 887 milionów konsol od 1997 roku.
(Źródła: Statista, Fandom)
- Najlepiej sprzedającą się konsolą jest Nintendo Switch z 114 milionami sprzedanych egzemplarzy od 2017 roku.
- Wii sprzedało się 101,62 miliona sztuk w latach 2007-2015.
- Nintendo 3DS sprzedało się 75,93 mln sztuk od 2011 do 2021 roku.
- Nintendo 64 sprzedało się 32,93 miliona sztuk w latach 1997-2003.
- GameCube sprzedał 21,74 miliona sztuk od 2022 do 2008 roku.
- Wii U sprzedał 13,57 mln sztuk w latach 2013-2017.
Teraz dochodzimy do chleba i masła Nintendo — ich sprzedaży konsol. Chociaż Nintendo Switch całkowicie zniszczył poprzednie rekordy sprzedaży Nintendo i zajął pierwsze miejsce w całkowitej sprzedaży, nie można zaprzeczyć, że poprzednie edycje konsol Nintendo również zyskały światową sławę, gromadząc miliony sprzedaży, gdy cyfryzacja i Internet nie były tak tak rozpowszechnione, jak są dzisiaj.
Nintendo zarobiło 932 miliony dolarów z subskrypcji Nintendo Switch Online.
(Źródło: Moje wiadomości Nintendo)
- Nintendo Switch Online powstało w 2018 roku, gdzie użytkownicy mogli cieszyć się klasycznymi grami Nintendo w jednej bibliotece.
- Usługa abonamentowa miała 32 mln abonentów we wrześniu 2021 roku.
- Usługa stanowiła 31% całkowitych przychodów cyfrowych Nintendo.
- Całkowite przychody z Nintendo Switch Online wyniosły 8% całkowitych przychodów firmy.
- Cena usługi zaczyna się od 3,99 USD miesięcznie.
Usługa Nintendo Switch Online była podobno ogromnym hitem w społeczności graczy Nintendo, ponieważ sprawia, że wrażenia użytkownika są przyjemniejsze i łatwiejsze do przetworzenia. Jest to coś, co inne firmy zajmujące się grami stworzyły w przeszłości, takie jak Epic Games Store i Rockstar Store. Usługi te mają po prostu zapewnić większą wygodę i łatwość dostępu do wszystkich ich gier. Mimo że usługa jest wciąż stosunkowo nowa, możemy się spodziewać, że będzie się rozwijała, dopóki będą użytkownicy Nintendo Switch.
Nintendo sprzedało 1,89 miliarda kopii gier wideo w 10 tytułach.
(Źródło: Fandom)
- Seria Mario sprzedała się w 776,80 milionach egzemplarzy.
- Seria Pokemonów sprzedała się w 440 milionach egzemplarzy.
- Seria Wii sprzedała się w 204,74 milionach egzemplarzy.
- Seria Legend of Zelda sprzedała się w 135,38 milionach egzemplarzy.
- Animal Crossing sprzedał się w 75,73 milionach egzemplarzy.
- Super Smash Bros sprzedał się w 70,83 milionach egzemplarzy.
- Donkey Kong sprzedał 65 milionów egzemplarzy.
- Seria Kirby sprzedała się w 47,75 milionach egzemplarzy.
- Game & Watch sprzedało się w 43,40 mln egzemplarzy.
- Brain Age sprzedało się w 35,44 milionach egzemplarzy.
Najprawdopodobniej słyszałeś o 90% tych tytułów, nawet jeśli w ogóle nie interesujesz się grami, a to dlatego, że Nintendo wykonuje fantastyczną robotę, sprawiając, że ich gry są zabawne, ale także łatwe do uchwycenia. Jak widać, franczyza Mario dominuje, jeśli chodzi o całkowitą sprzedaż gier Nintendo, osiągając 76,5% więcej sprzedaży niż seria Pokemon. Ogólnie rzecz biorąc, firma odniosła ogromny sukces, jeśli chodzi o sprzedaż gier wideo, i należy się spodziewać dalszych adaptacji/wydań.
Nintendo ma 102 miliony grających użytkowników rocznie.
(Źródło: Tech Crunch)
- Miał 87 milionów grających użytkowników rocznie od 2020 do 2021 roku.
- Miała 57 milionów grających użytkowników rocznie od 2019 do 2020 roku.
- Miał 36 milionów grających użytkowników rocznie od 2018 do 2019 roku.
- Miał 16 milionów grających użytkowników rocznie od 2017 do 2018 roku.
- Liczby te odpowiadają wzrostowi rocznej liczby użytkowników grających o 575% od 2017 do 2021 roku.
Całkowita liczba rocznych użytkowników grających jest trochę niejasną statystyką, ale nadal dobrze jest uzyskać podstawowe informacje o tym, ilu użytkowników rocznie korzysta z gier Nintendo. Tak jak w przypadku każdej innej odnoszącej sukcesy firmy, widzimy, że całkowita liczba grających użytkowników rośnie wykładniczo i oficjalnie przekracza 100 milionów użytkowników od 2020 roku. To świetna rzecz dla Nintendo i możemy się tylko spodziewać, że z czasem sytuacja się poprawi .
Podsumowując
Na świecie nie ma tylu firm zajmujących się grami, które mogłyby osiągnąć sławę i sukces, jak Nintendo. Nintendo zaczynało jako skromna firma produkująca zwykłe karty do gry i inne różne rzeczy, ale monitorując trendy i potrzeby graczy, udało im się wykorzystać okazję i stać się jedną z największych firm zajmujących się grami w historii. To wszystko, co mamy do powiedzenia na temat niektórych z najważniejszych statystyk i faktów Nintendo, i mamy szczerą nadzieję, że przedstawione tutaj informacje są dla Ciebie zadowalające i że nauczyłeś się czegoś nowego!
Źródła
- „Sprzedaż netto Nintendo od roku podatkowego 2008 do 2021”. Statystyka2021,
- „Najlepiej sprzedające się gry Nintendo”. Fandom2022,
- „Nintendo”. Finanse Google2022,
- „Kapitalizacja rynkowa Nintendo (7974.T)”. Kapitalizacja rynkowa firm2022,
- „Sprzedaż jednostkowa domowych konsol Nintendo w latach 1997-2021 (w milionach)*”. Statystyka2021,
- „Nintendo Switch Online najwyraźniej zarobił 932 miliony dolarów w 2021 roku”, Moje wiadomości Nintendo2021,
- „Nintendo twierdzi, że obecnie ma ponad 100 milionów użytkowników grających rocznie”. Tech Crunch2022,