Kiedy ludzie wspominają o grach, pierwszą rzeczą, która najprawdopodobniej przyjdzie ci do głowy, są hardcorowe gry na PC, w których masz konfigurację swoich marzeń, a czas gry jest niczym. Jednak nie na tym polega cała gra. Bardzo duża część branży gier pochodzi również z gier mobilnych. Nie musi być zaawansowany technologicznie i krzykliwy, ponieważ możesz mieć całą zabawę, jakiej pragniesz, w zasięgu ręki. Gry mobilne generują miliardy dolarów każdego roku, ponieważ gry są niezwykle popularne i zazwyczaj zawierają mikrotransakcje, które naprawdę zwiększają ich zyski. Przyjrzymy się niektórym statystyki gier mobilnych aby zobaczyć, jak wygląda wielki zakres rzeczy. Mamy szczerą nadzieję, że spodobają ci się informacje, które tutaj przedstawimy, a jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz również dowiedzieć się wszystkiego o przychodach z e-sportu!
Kluczowe statystyki przychodów z gier mobilnych
W sekcji kluczowych statystyk wymienimy niektóre z najbardziej istotnych i interesujących wiadomości dotyczących gier mobilnych i ich przychodów jako całości, badając zmiany na przestrzeni lat i prognozy na nadchodzące lata. Ponieważ gry mobilne zajmują dużą część świata gier, możesz być pewien, że jest wiele do pokonania!
Subway Surfers to najpopularniejsza gra mobilna z ponad miliardem pobrań.
(Źródło: Sklep Google Play, SensorTower)
- Szacuje się, że gra zgromadziła ponad 80 milionów dolarów przychodu.
- 51% tego dochodu pochodziło od graczy ze Stanów Zjednoczonych.
- 9% z nich wygenerowali gracze z Wielkiej Brytanii.
- 5% z tego zostało wygenerowane przez graczy z Australii.
- 4% z nich wygenerowali gracze z Brazylii.
- 2% z tego zostało wygenerowane przez graczy w Kanadzie.
Nic dziwnego, że Subway Surfers jest tak popularny w Sklepie Play, ponieważ gra wzorowała się na jednej z najpopularniejszych mobilnych gier arkadowych wszechczasów — Temple Run i dodała do niej własną wersję. Nawet osoby, które nigdy nie słyszały o tej grze, najprawdopodobniej widziały ją w mediach społecznościowych, takich jak TikTok i szorty na Youtube, przedstawiające rozgrywkę Subway Surfers z różnymi opowiadanymi historiami.
Rynek gier mobilnych wygenerował 103,5 miliarda dolarów przychodów w 2022 roku.
(Źródło: Statista)
- W 2021 roku wygenerował 98,22 miliarda dolarów.
- W 2020 roku wygenerował 86,9 miliarda dolarów.
- W 2019 roku wygenerował 68,3 miliarda dolarów.
- Średnio branża gier mobilnych wygenerowała 89,48 USD w latach 2019-2022.
- Rynek odnotował wzrost zysków o 51,5% w latach 2019-2022.
Rynek gier mobilnych jest tak lukratywny, ponieważ wielu twórców gier wprowadza mikrotransakcje i usługi subskrypcyjne do swoich gier obok pierwotnej ceny zakupu, jeśli taka istnieje. Chociaż te mikrotransakcje są ogólnie mile widziane w społeczności graczy, są one integralnym źródłem zysków dla nowoczesnych gier i zwykle gry nie wymagać kupować wszystko, aby się rozwijać.
W 2021 roku na świecie było 2,65 miliarda graczy mobilnych.
(Źródło: Statista)
- 1,29 miliarda tych graczy było w Azji.
- W Europie było 551,7 mln graczy mobilnych.
- W Ameryce Łacińskiej było 309,2 mln graczy mobilnych.
- 207,7 mln graczy mobilnych było w Ameryce Północnej.
- 145,8 mln graczy mobilnych znajdowało się na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej.
- W Afryce Subsaharyjskiej było 126,2 mln graczy mobilnych.
- W Oceanii było 25,3 miliona graczy mobilnych.
Biorąc pod uwagę, że na świecie jest 8 miliardów ludzi, z czego 2,65 miliarda to gracze mobilni, jest to ogromny kamień milowy dla branży i dowód na to, że gry mobilne rozwijają się wykładniczo, ponieważ coraz więcej osób jest z nimi zapoznawanych, dlatego zdecydowanie można spodziewać się, że do zabawy dołączy znacznie więcej graczy. Jeśli chodzi o położenie geograficzne grup graczy, nie jest zaskoczeniem, że większość graczy mobilnych pochodzi z Azji, ponieważ kontynent ten ma znacznie większą populację niż reszta świata.
Gry mobilne stanowią 70% chińskiego rynku gier wideo.
(Źródło: South China Morning Post)
- Rynek jest wart 13,56 mld jenów w październiku 2022 r.
- Oznaczało to wzrost o 3,9% w całym miesiącu.
- Wartość ogólnego rynku gier wideo w Chinach wzrosła w tym samym miesiącu o 4,7%.
Chiny to kolejny mocny gracz, jeśli chodzi o branżę gier, a gry mobilne są niesamowicie popularne w tym kraju. Jedna z największych mobilnych gier MOBA, Honor of Kings, jest wydawana przez TiMi Studio, spółkę zależną Tencent, chińskiego tytana rynku gier. Chiny nie wykazują żadnych oznak spowolnienia branży gier, a jedynym niedawnym upadkiem jest zerwanie umowy licencyjnej Blizzarda z NetEase.
Liczba rezerwacji netto gier mobilnych Activision wzrosła o 20% od 2021 roku.
(Źródło: Bloomberg)
- Dzięki temu łączna liczba rezerwacji netto gier mobilnych wyniosła około 1 miliarda dolarów.
- Diablo Immortal miało ponad 20 milionów pobrań na smartfony.
Activision to kolejna odnosząca sukcesy firma zajmująca się grami, która ma również mocne haczyki na rynku gier mobilnych. Odkąd Activision i Blizzard zostały połączone, udało im się połączyć swoje całkowite zyski i współpracować, aby poszerzyć horyzonty branży gier mobilnych. Gry takie jak Hearthstone i Diablo Immortal przynoszą co roku miliony dolarów i to nieprędko się skończy.
Przewiduje się, że rynek gier mobilnych będzie wart ponad 214,61 miliardów dolarów do 2028 roku.
(Źródło: Globe News Wire)
- Oczekuje się, że CAGR w latach 2022-2028 wyniesie 11,88%.
- Wynika to w dużej mierze z popularności smartfonów i tabletów.
- Sprzedaż smartfonów i tabletów w latach 2010-2021 wzrosła z 296 mln sztuk do 1,6 mld sztuk.
- Oczekuje się, że będzie stanowić ponad 60% światowego rynku gier.
Jak powiedzieliśmy w poprzednich sekcjach danych, rynek gier mobilnych jest ogromny. Wraz z ulepszaniem gier na rynku i pojawianiem się coraz lepszych tytułów, z pewnością nastąpi znaczny wzrost wartości samego rynku. To powiedziawszy, prognozy te obejmują wiele lat w przyszłość i nie możemy być w 100% pewni, że rynek rzeczywiście będzie tak bardzo rósł. Czas pokaże.
Przewiduje się, że do 2030 roku gry oparte na subskrypcji osiągną wartość 24,1 miliarda dolarów.
(Źródło: Pocket Gamer)
- Przewiduje się, że w tym samym okresie osiągnie CAGR 16,8%.
- Zostało to spowodowane 200% wzrostem liczby graczy w wieku powyżej sześćdziesięciu lat podczas pandemii COVID-19.
- Sektor mobilny stanowi 90% indyjskiego rynku gier o wartości 1,6 miliarda dolarów.
Gry oparte na subskrypcji zdecydowanie nie są tak popularne, jak ogólne praktyki w grach, a to dlatego, że ludzie znacznie częściej grają w grę, która nie ma żadnego skomplikowanego procesu rejestracji ani wymogu wprowadzania danych karty kredytowej do czegoś, co możesz nie grać regularnie. Mimo to gry oparte na subskrypcji wciąż rozwijają się dość dobrze i możemy spodziewać się, że z biegiem lat będą się jeszcze poprawiać.
Gry logiczne pochłaniają 22,87% światowych przychodów z gier mobilnych.
(Źródło: Finanse Online)
- Gry kasynowe zajmują 19,23%.
- Gry strategiczne zajmują 15,54%.
- Gry RPG zajmują 13,8%.
- Gry symulacyjne zajmują 10,93%.
- Strzelanki zajmują 5,32%.
- Gry lifestylowe zajmują 3,9%.
- Gry sportowe zajmują 3,04%.
- Gry oparte na AR/lokalizacji zajmują 2,42%.
- Gry samochodowe zajmują 1,29%.
Gry logiczne są bardzo przyjemne i interesujące, ponieważ oferują niemal nieskończoną liczbę powtórzeń, a większość z nich ma własne motywy, które są unikalne w porównaniu z innymi popularnymi grami logicznymi. Poza tym pozostałe gatunki gier są powszechnie popularne w ogólnej branży gier, co nie jest zaskoczeniem.
Statystyki użytkowników gier mobilnych
Teraz przyjrzymy się niektórym najbardziej istotnym statystykom użytkowników na rynku gier mobilnych, a mianowicie niektórym danym demograficznym użytkowników i trendom wydatków w zależności od płci i przedziałów wiekowych. Ponieważ gry mobilne stanowią tak ogromną część rynku gier w ogóle, w tej branży było sporo trendów i powtarzających się tematów, więc rzućmy okiem i zobaczmy, jak to wygląda!
55% graczy mobilnych to kobiety, a 45% to mężczyźni.
(Czarnoksiężnik: Udonis, Średni)
- 34% graczy mobilnych ma od 18 do 34 lat.
- 26% graczy mobilnych ma od 18 do 34 lat.
- 16% graczy mobilnych ma ponad 64 lata.
- 12% graczy mobilnych ma od 55 do 64 lat.
- 12% graczy mobilnych ma mniej niż 18 lat.
Nie jest niespodzianką, że branża gier mobilnych obejmuje wiele przedziałów wiekowych, z niektórymi graczami również po sześćdziesiątce! Jest to po prostu dowód na to, że gry stają się coraz bardziej popularne, a także bardziej dostępne dla ogółu społeczeństwa, co jest świetne dla przyszłości gier.
85% graczy mobilnych nie identyfikuje się jako gracze.
(Źródło: Udonis)
- Sesje gier mobilnych trwają o 25% dłużej w przypadku kobiet niż w przypadku mężczyzn.
- Ponad 50% graczy mobilnych gra w gry w łazience.
- 43% graczy płci żeńskiej ma więcej niż 5 sesji gier tygodniowo.
- Hyper-casualowi gracze mobilni pobierają 10 razy więcej gier niż inni użytkownicy.
- 38% graczy płci męskiej ma więcej niż 5 sesji gier tygodniowo.
- Gracze grają w 2-3 gry mobilne każdego miesiąca.
- Gracze spędzają 90% swojego urządzenia na grach mobilnych.
Tutaj mamy bardziej ogólne statystyki użytkowników, które pokazują nam pewne różnice między płciami. Podobnie, mamy również pewne statystyki, które pokazują nam, że gracze mają tendencję do rejestrowania większej liczby sesji w jednym tygodniu niż liczba dni w tygodniu, co oznacza, że większość graczy jest ogólnie bardzo oddana graniu.
77% graczy pokolenia Z gra na urządzeniach mobilnych.
(Źródło: Udonis)
- 73% milenialsów gra na urządzeniach mobilnych.
- 54% graczy Gen X gra na urządzeniach mobilnych.
- Gracze pokolenia Z najbardziej lubią gry sportowe, strzelanki i puzzle.
- Millenialsi najbardziej lubią gry przygodowe, strategiczne i RPG.
- 20% Millenialsów i 23% graczy z pokolenia Z preferuje dobre darmowe gry.
- 66% graczy z pokolenia Baby Boomers i 38% z pokolenia X gra w gry tylko w wolnym czasie.
Ostatnia linia statystyk, które mamy dla Ciebie, dotyczy wszystkich obecnych pokoleń i tego, jak często grają w gry mobilne. Zgodnie z oczekiwaniami, najnowsza generacja, Gen Z lub zoomery są najbardziej rozpowszechnione w wielu sferach gier mobilnych, ponieważ są bardziej dostosowane do technologii w porównaniu ze starszymi generacjami. Jest całkiem prawdopodobne, że nowsze generacje graczy będą miały jeszcze większe zamiłowanie do gier w przyszłości.
Podsumowując
Wszyscy pamiętamy te czasy, kiedy dostawałeś od rodziców nowy telefon i od razu zapełniałeś go dziesiątkami gier, aby cieszyć się nimi przez wiele dni. Kiedy gry mobilne były jeszcze u swoich korzeni, nikt nie spodziewał się, że wyrosną na komercyjnego i ekonomicznego tytana, jakim jest dzisiaj, więc była to dobra niespodzianka dla wszystkich zaangażowanych. Jak widzieliśmy na podstawie informacji, które tutaj przedstawiliśmy, gry mobilne odniosły ogromny sukces, a duża część graczy to tak naprawdę gracze mobilni. Podczas gdy w grach mobilnych obserwowano pewne kontrole online, a wiele osób twierdzi, że gracze mobilni nie są „prawdziwymi graczami”, nie można zaprzeczyć, że na scenie gier mobilnych co roku pojawia się coraz więcej graczy i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, gdzie nadchodzące lata nas zabiorą! Mamy szczerą nadzieję, że podane tutaj informacje były przyjemne i że nauczyłeś się czegoś nowego!
Źródła
- „163 statystyki gier mobilnych na rok 2022, które cię zaskoczą”. Udonis2022,
- „Sprzedaż gier wideo w Chinach otrząsnęła się z represji w branży, osłabiając gospodarkę, by odbić się po pięciu słabych miesiącach”. Poranna poczta z południowych Chin2022,
- „Activision Blizzard pokonuje szacunki dzięki grom mobilnym”. Bloomberga2022,
- „Liczba użytkowników gier mobilnych na całym świecie w 2021 r. według regionów”. statystyka2021,
- „Gry abonamentowe osiągną wartość 24,1 miliarda dolarów do 2030 roku – segment mobilny to najszybciej rozwijający się segment”. Kieszonkowy gracz2022,
- „Rynek gier mobilnych przekroczy wycenę 214,61 miliardów dolarów do 2028 roku | Gry mobilne generują ponad 60% przychodów ze światowego rynku gier wideo”. GlobeNewsWire2022,
- „55 statystyk demograficznych gier mobilnych: dane z 2022 r. dotyczące udziału w rynku i wydatków”. FinanseOnline2022,
- „Zaskakujące dane demograficzne gier mobilnych dzisiaj”. Średni2021,
- „Rozkład użytkowników aplikacji do gier mobilnych w Stanach Zjednoczonych według stanu na styczeń 2021 r. według płci”. statystyka2021,
- „Przychody z aplikacji do gier mobilnych na całym świecie w latach 2019-2022”. statystyka2022,
- „Surferzy z metra”. Sklep Google Play2022,
- „Przychody Subway Surfers przekraczają 80 milionów dolarów na iOS”. Wieża sensoryczna2018,